Ženám, které pijí dvě sklenky vína, piva nebo tvrdého alkoholu denně, hrozí menší riziko obezity než těm, které nepijí vůbec.
Vědci z Brighamu a z Bostonu do studie zahrnuli 19.000 amerických žen, které neměly problém s váhou a kterým bylo 39 let a více. Zeptali se jich, kolik skleniček alkoholu vypijí denně, a potom je sledovali zhruba 13 let. /Ve Spojených státech sklenka alkoholu považovaná za standardní obsahuje 14 gramů alkoholu, což představuje 15 cl vína, 35 cl piva nebo 43 ml tvrdého alkoholu./
Během sledovaného období 13 let přibraly na váze nejvíce ženy, které nepily alkohol vůbec. Nejlépe odolávaly kilům navíc ty, které pily ekvivalent dvou sklenek denně. Nejlépe si v boji proti nadměrným kilům počínalo červené víno, ale stejný efekt prokazovaly v menší či větší míře všechny typy konzumovaného alkoholu.
Vědci nicméně nechtějí doporučit konzumaci alkoholu jako prostředek boje proti obezitě, a to s ohledem na zdravotní a psychosociologické problémy spojené s alkoholem.
|