Dnes je čtvrtek, 17.05.2012, svátek má Aneta ...pošlete pohled
Menu
Hlavní stránka
Zdraví
Krása
Styl
Domov
Srdíčko
Muži
Společnost
Kultura
Cestování
Zajímavosti
Vaření
S úsměvem
Pohledy
Kavárna
Hubnutí
Diety
Linie
Tipy na hubnutí
Centra hubnutí
iShopy
Internetové obchody
Nákupy
Nejčtenější články
Nejčtenějším článkem dnes je:

Když láska začíná u kávy
Reklama
Login
Přezdívka

Heslo

Bezpečnostní kód:
Bezpečnostní kód
Do tohoto pole vložte bezpečnostní kód:

Ještě nemáte svůj účet? Můžete si jej vytvořit zde. Jako registrovaný uživatel získáte řadu výhod.
Tag Cloud
  žena     domov     dieta     ženy     magazín     pohledy     recepty     kabelky     pro     cestování     styl     zajímavosti     kultura     srdíčko     krása     club     muži     vaření     zdraví     společnost     clubzena.cz  
Vyhledávání

Káva ženám prospívá



Rubrika: Zdraví

kava zdravi dana batulkovaKáva - nápoj bez kalorií - je ideální součástí jídelníčku žen, které podléhají nejen vůni, ale také jejím účinkům.



Kávou proti stresu a depresi
Díky vysokému obsahu antioxidantů a síle kofeinu se v těle zvyšuje bdělost, pozornost, logické myšlení a celková psychická a fyzická výkonnost. V době předvánočních svátků přímo balzám... Je dokázáno, že káva prospívá ženské psychice, která mnohdy právě podléhá stresům. Pod toto tvrzení se podepsal profesor Albert Ascheria z Harvardské univerzity. Pravidelná konzumace 4 šálků kávy denně může, podle jeho výzkumu, snížit riziko deprese až o 20 %. Navíc káva bez mléka a cukru neobsahuje žádné kalorie, a tak v hektickém předvánočním období nehrozí ani kilogram navíc. S tímto tvrzením souhlasí i známá herečka Dana Batulková, královna tanečního pořadu Star Dance, když hvězdy tančí. I ona zakusila, co je stres a díky kávě si vylepšila pohodovou bilanci. „Káva, kterou si dopřávám někdy i 3-4krát denně, je pro mě jak běžný, tak i sváteční nápoj. Jsem její konzument již od mládí a chvilka s kávou je pro mě okamžik, který si chci vychutnat a proto se nenechávám ničím rušit. Obzvláště ráno si bez ní nedokážu představit,“ vyznává se Batulková ze své lásky ke kávě.

Mnohé mýty o kávě odborné studie vyvracejí
Existuje celá řada mýtů, které jsou s kávou a účinkem její konzumace na lidský organizmus spojovány. Odborné studie dokazují opak. „Studie prokázaly, že malé množství kávy v těhotenství (do 150 mg denně) nemá negativní efekt na vývoj plodu či případný vznik komplikací,“ říká doc. MUDr. Pavel Kohout Ph.D. (odborný garant Institutu kávy). Při kojení se hovoří o povolené dávce 200 mg kofeinu denně. Podle Výboru pro léky při Americké akademii pediatrů je kofein látkou, která u kojících maminek v určitém množství nemá žádný negativní vliv na mateřské mléko, potažmo na kojence. Doporučené množství jsou 2 – 3 šálky kávy denně. V obou případech, tedy těhotenství a kojení, lze podle Kohouta doporučit konzumaci kávy bezkofeinové.

Mýtus - Káva dehydruje
Mýtus o dehydrataci organizmu při konzumaci kávy má v podvědomí téměř každý z nás. Studie porovnávající účinky kávy u konzumentů kávy a u lidí, kteří kávu nepijí, ale ukázaly, že pití kávy organizmus nedehydruje. Po počáteční konzumaci kávy se sice zvyšuje potřeba močení, ta ale již dále při další konzumaci nestoupá.

Káva kromě kofeinu obsahuje 200 zdraví prospěšných látek
Antioxidanty obsažené v kávě snižují ukládání cholesterolu do cév a mohou zabránit vzniku některých nádorových onemocnění. „Káva má díky skupině antioxidačních látek podobně příznivé antiaterogenní a kardioprotektivní účinky jako zelený čaj anebo červené víno,“ říká doc. MUDr. Pavel Kohout, Ph.D.

 
Možnosti

 Vytisknout článek Vytisknout článek

 Poslat článek Poslat článek emailem

Reklama


© 2009 www.clubzena.cz - magazín pro ženy

stavební materiál :: Koberce :: schody, pouzdra :: Řezací technika :: Letecké stránky :: E-Shop Brzdy :: Elektro pro Váš dům
Magic SEO URL - Optimalizace pro vyhledávače
Poznejte další produkty Magic SEO URL
osCommerce SEO | ZenCart SEO | CRE Loaded SEO | phpBB SEO | phpBB3 SEO