Belgickým vědcům z Katolické univerzity v Lovani se podařilo najít "stravu proti obezitě". Je založena na tom, že se do potravy dají prebiotika, která pomohou v boji proti zdrojům obezity.
Prebiotika napomáhají růstu a rozmnožování bakterií, které jsou přirozeně přítomné v lidských střevech. Pokud se přidá do stravy pět až 20 gramů prebiotik, pak se množství bakterií zvýší až stokrát. To pak pomůže vrátit střeva do rovnováhy. Ta je narušována nezdravým příjmem tučné stravy a s ním spojené zánětlivé stavy vedou, což vede k obezitě.
Vědkyně Nathalie Delzenne a Patrice Cani ve své práci detailně popisují příčiny zánětových problémů. Ty vytvářejí bludný kruh tím, že přispívají k ubývání střevní membrány, která pak nehraje roli přirozeného filtru, což přispívá k obezitě
Jejich studie navíc vede k závěru, že pokud se do střev dostanou vhodné bakterie, a to ať už dobrou stravou nebo pomocí potravinových doplňků, pak to pomůže potíže zmínit. U myší, u nichž to experti vyzkoušeli, to fungovalo a zvířátka výrazně pohubla.
Celý výzkum je zatím ve stádiu testování. První výsledky se zvířaty jsou prý ale velmi slibné.
|