Dnes je středa, 23.05.2012, svátek má Vladimír ...pošlete pohled
Menu
Hlavní stránka
Zdraví
Krása
Styl
Domov
Srdíčko
Muži
Společnost
Kultura
Cestování
Zajímavosti
Vaření
S úsměvem
Pohledy
Kavárna
Hubnutí
Diety
Linie
Tipy na hubnutí
Centra hubnutí
iShopy
Internetové obchody
Nákupy
Nejčtenější články
Nejčtenějším článkem dnes je:

Jak správě balit na dovolenou
Reklama
Login
Přezdívka

Heslo

Bezpečnostní kód:
Bezpečnostní kód
Do tohoto pole vložte bezpečnostní kód:

Ještě nemáte svůj účet? Můžete si jej vytvořit zde. Jako registrovaný uživatel získáte řadu výhod.
Tag Cloud
  pro     pohledy     clubzena.cz     krása     společnost     kultura     muži     žena     zdraví     styl     srdíčko     recepty     dieta     zajímavosti     club     vaření     kabelky     domov     ženy     cestování     magazín  
Vyhledávání

Užívání multivitaminů snižuje riziko infarktu u žen



Rubrika: Zdraví

vitaminove doplnkyPravidelné užívání multivitaminových doplňků stravy může snížit riziko vzniku infarktu myokardu u žen. Vyplývá to ze studie publikované v odborném časopise American Journal of Clinical Nutrition v roce 2010, které se zúčastnilo téměř 34 000 švédských žen.


Výsledky studie poukázaly na skutečnost, že pravidelné užívání multivitaminových přípravků může snížit riziko vzniku srdečních onemocnění. Zúčastnilo se jí 33933 Švédek ve věku od 49 do 83 let. 93 % účastnic studie nemělo v minulosti žádné srdeční potíže. U žen, které po dobu 5 let pravidelně užívaly multivitaminové přípravky nebo tyto přípravky v kombinaci s jinými doplňky stravy, bylo zjištěno, že u těch žen, které užívaly pouze multivitaminové přípravky, se riziko srdečního infarktu snížilo o 41 % ve srovnání s těmi, které vitaminy neužívaly (konkrétně vitaminy A, D, C, E, thiamin, riboflavin, B6 a kyselinu listovou).

„Základem zdravého životního stylu je vyvážená strava bohatá na vitaminy a minerály. V případě, že je z běžné stravy nejsme schopni našemu tělu zajistit, je vhodné doplnit je prostřednictvím doplňků stravy. Jejich výběr je potřeba nepodceňovat a případně se poradit s lékárníkem nebo lékařem,“ říká MUDr. RNDr. Vilím Šimánek, DrSc., a dodává: „Vyvážený příjem vitaminů a minerálů může našemu tělu pomoci v předcházení celé řadě onemocnění, popř. minimalizovat jejich negativní průběh a urychlit léčbu.“

„Užívání doplňků stravy je rozšířené především ve vyspělých zemích, kde lidé obecně více dbají o své zdraví a disponují větším objemem finančních prostředků oproti obyvatelům rozvojových zemí. V západní Evropě nebo ve Spojených státech pravidelně užívá nějaký doplněk stravy více než 50 % dospělé populace, v  České republice je to cca 30 %,“ říká Ing. Bohumil Hlavatý, výkonný ředitel České asociace pro speciální potraviny.

 
Možnosti

 Vytisknout článek Vytisknout článek

 Poslat článek Poslat článek emailem

Reklama


© 2009 www.clubzena.cz - magazín pro ženy

Kusové koberce :: Prodej aut USA :: Prodej povlečení :: schody, pouzdra :: Centrum Motocyklů :: Psí oblečení :: Suzuki Auto Kunc
Magic SEO URL - Optimalizace pro vyhledávače
Poznejte další produkty Magic SEO URL
osCommerce SEO | ZenCart SEO | CRE Loaded SEO | phpBB SEO | phpBB3 SEO