JXTC Urban Life - шаблон joomla Продвижение

Zdraví

hubnutí

Chcete letos zhubnout? Tak jezte zeleninu!

Diety se na vás valí ze všech stran – z internetu, od přátel, z časopisů… Pokud chcete letos skutečně zhubnout, můžete se z toho jen cítit zmateně. Řada těch rad si totiž vzájemně odporuje. Ale nemusí to tak být. Hubnutí by mělo být hlavně o změně životního stylu, proto i vaše cíle by měly být jednoduché a trvale udržitelné.

Nejjednodušší rada zní: Jezte více zeleniny. Právě zelenina by měla být základem vašeho jídelníčku. Velké množství zeleniny neznamená příliš kalorií, přesto budete mít plný žaludek. Když máte hlad, dejte si nejdříve aspoň pět soust zeleniny. Teprve po zelenině si dejte hlavní jídlo. Ano, posloucháme to celý život, hodně z nás není zrovna salátový typ, ale bez zeleniny to prostě nejde.

Další kladnou vlastností zeleniny je vysoký obsah vlákniny, takže váš hlad ukojí na delší dobu, ačkoli se váš denní příjem sníží. Nejvíc vlákniny obsahuje růžičková kapusta, brokolice, hrách a zelené fazolky.

Důležité je, aby byla zeleniny součástí každého vašeho jídla, nebo aspoň naprosté většiny z nich. Zeleniny může sníst tunu a nepřiberete. Jen pozor na nakládané druhy zeleniny, ty mohou obsahovat poměrně dost cukru. Raději si kontrolujte na etiketách, jak jsou ochucené a kolik cukru obsahují.

Zeleninu si můžete přidávat i do ovocných smoothie třeba během snídaně. Do vloček, které si necháte přes noc namočené na ráno, přidejte špenát nebo cuketu. Naštěstí už není problém je koupit celoročně. K obědu si dávejte velké saláty. Ostatně, pořádný salát byste měli mít ve svém jídelníčku každý den. Večeře by měla být alespoň z poloviny zeleninová. Receptů jsou všude spousty a zelenina se dá připravit na tisíce různých způsobů.

Víte, že zelenina se dá dokonce jíst i jako desert? Do celé řady moučníků se dá přidat zeleninová přísada. Zkuste se inspirovat u vegetariánů, jejich kuchařky jsou plné i neobvyklých kombinací. Bude vám to chutnat a navíc ještě zhubnete.

Přidat komentář

Informace

Přihlášení do klubu